Yosemite, Monteray naar San Fransisco

14 augustus 2015 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vervolg op Yosemite
Gelukkig kwamen we dan eindelijk beneden aan. Pijn in onze tenen, van de afdaling, deze was zo steil dat onze schoenen spontaan te klein leken. Terugkomend grapje trouwens ik zag een meer dat het op een Lake leek... haha en dan deed Fleur Kaboem tsjjjjjjj...
Onderaan was er weer zo'n leuk beekje, Fleur wilde heel graag in zo'n beekje lopen. Dus wij klommen van de stenen af naar het beekje, heerlijk om heel even je voeten te verfrissen. Fleur wilde even er door heen lopen. Echt zo leuk. Ik heb een dochter die dat ook leuk vind, jeej!
Op naar de bus, even ons water aanvullen want de 4 flesjes waren al helemaal op.
[Bij terugkomst zagen wij dat het geen 20 minuten lopen was, maar liefst 1,5uur  en een klim 1300 meter......  Dus we hadden ons niet heel erg voor bereidt maar wel gedaan. Ik was super trots op ons. We hebben de Nerval falls gezien.
We hadden afgesproken nog 1 wandeling te maken op de volgende stop van de Shuttle bus.
We gingen naar de Mirror lake... je raad het al Kaboem tssssjjjjjj
We konden de rechte weg pakken maar ook kiezen voor een zijpad. Ik dacht oh nee weer stiekum klimmen zeker. We werden gewaarschuwd voor mountain lions.
De weg was redelijk vlak maar dan wel weer rotsachtig. Maar super leuk ook dit was weer een flinke tippel zo'n half uur lopen, maar dan kwamen we wel aan bij een prachtig meer tegen een prachtige achtergrond. Ik vond een boomstronk aan de waterkant om op te zitten waar we heerlijk konden pootje baden. Wat ook prachtige plaatjes van mn meiden opleverde.
Via een natuurlijk gebouwde door de bevers dam liepen we naar de overkant om vervolgens weer een half uur/ 3 kwartier terug te wandelen. Maar dan wel via een gewoon recht vlak pad.
Daar de shuttle bus terug naar de tent. We besloten even te douchen, want we waren zwart van het hicken.  Daarna naar het zwembad, tussendoor echt even bij de tent gezeten echt genoten van de stilte, al kwam er een helicopter over die later terug kwam met iemand er onder hangend. Waarschijnlijk gered van een berg. Maar toen die weg was was het fijn om van de stilte te genieten.
Weer in het buffet restaurant gegeten en daarna een potje uno, we waren weer eens de laatste die vertrokken. om 22;30 doken we in onze hele warme kleren onze door planken ondersteunde bedjes in. Ik sliep zo. De rest heb ik dus ook geen idee van.
Volgende ochtend zouden we vroeg vertrekken omdat we zin hadden in het strand.
Uiteindelijk werd iedereen dit keer 8:30 wakker en hadden ze allemaal prima geslapen. Toen ik mn ochtendwandelingetje ging maken richting het toitlet, was er veel rumour onder diverse buren. Ik kon niet alles volgen maar begreep eruit dat er iemand was omgekomen deze nacht omdat er een (volgens mij) boom op de tent was gekomen, Ze hadden 8 minuten gereanimeerd, maar heeft het helaas niet gered.
Brrrr blij dat we weg gingen vandaag, toch spannend avontuur slapen in Yosemite.
Toen we wegreden zagen we inderdaad een minitentje met een andere tent geruineerd door een boom op de camping met rood/wit lint..... weer kippevel, was het de vader, de moeder, een kind en waar kwamen deze toeristen vandaan? Echt een akelig idee.
Maar oke onze vakantie ons avontuur ging hier toch echt verder!
Op naar San Francisco de laatse stop voor onze strandvakantie met als tussenstop Monterey.
Onderweg kwamen we door Sacramento, waar toen ik 16 was ook gelogeerd had. Heel leuk stadje
Romy kreeg enorme hoofdpijn en werd erg benauwd, daardoor brak ze uit in een huilbui, uiteindelijk bleek het allemaal door de spanning van het slapen in een tent waar we kans hadden op wilde dieren en bijtende eekhoorns en dan ook nog dat ongeluk op de camping. Dat kan Romy allemaal niet zo goed handele.
We reden langs kilometers wijnranken vlak voor merced historic area. Waar de meiden mochten zeggen waar we gingen lunchen. Ze kozen voor Subway, natuurlijk mocht deze niet ontbreken in onze reis. Al moet ik zeggen voor iedereen na ons er zit vlak voor Merced een historic area waar je wijn kan proeven en kan lunchen, naar mijn idee een aanrader. Maar de Subway was ook wel super lekker.
13:15 vertrokken vanuit Merced, Fleur was enorm melig na het broodje bij de Subway, maar dat was ook wel weer erg gezellig in de auto.
Nu reden we richting Hollister, waar we door een weer bijzondere natuur reden dit was net voor Sam Luis reservoir.
Een prachtig meer en bergen met goud gras als manen van een leeuw.
Romy is gelukkig in slaap gevallen.
Na een rit met een hoop land waar hard gewerkt wordt doemt ineens een duin op en zie je de zee. Wauw, de zee was zeer ruw, maar prachtig om te zien.
We waren er nu bijna.....
Aangekomen om 15:30 bij een liefelijk hotel de best western pacific ocean waar we ook weer super kamers hadden besloten we gelijk lekker naar de zee te wandelen.
We hadden een plattegrond waarop stond dat iets links van het strand een restaurantje zat. Dus heerlijk door de zee naar links af gelopen. We liepen aan de rand van DE golfbaan Pebbles beach. Iedere golfer z'n droom, daar te lopen, Lex had heel graag gewild maar we waren echt te laat aangekomen hiervoor. We liepen door en door tot aan point Joe het was alleen maar mooi, alleen hadden we niet in de gaten dat we al anderhalf uur aan het wandelen waren richting onbewoond gebied. Geen restaurant te verkennen. We moesten echt mensen aanhouden om te vragen waar we zsm een restaurant of cafe tegen kwamen. We hadden natuurlijk nog niets gedronken of gegeten, ja een coronaatje bij aankomst wat bijna traditie is als we aan komen op plaats van bestemming.
Maar we moesten echt nog een half uur tot driekwartier terug maar dan konden we wel gewoon op Pebble beach eten en drinken, Ze vertelde ook dat niemand dat durft omdat het allemaal zo chique oogt maar het mag gewoon en je mag ook gewoon over de paden van de golfbaan lopen. Dat was voor lex toch wel echt een kick. Dus dat deden we rond half 7 kwamen we aan bij het clubhuis aan. We vroegen of we er mochten eten en wilde buiten zitten bij de nog niet aangestoken haarden. Ik wilde perse buiten zitten omdat ik gelezen had dat de sunsets zo mooi waren hier.
We bestelde een lekker wijntje keken in de menukaart en besloten dat ze niet echt bijzondere hoofdgerechten hadden en alleen maar kleine voorgerechtjes te nemen. Ze waren zooooo lekker en de zon ging langzaam dalen, dus bestelde we nog wat voorgerechtjes de garnalen hier zijn echt een feest, maar de nachos was ook niks mis mee. Maar we hebben de son sien sakken in de see. Zo mooi, ik was er stil van. We bleven lekker chillen met ons wijntjes en de gratis refills van de meiden. Rond 22uur bestelde we een taxi om lekker onder de wol te gaan. We hadden een super leuke chauffeur die ons vroeg of we alle auto's al hadden gezien? Auto's? Nee, we hadden all wel iets gehoord van het vrouwtje wat ons de weg wees, maar besloten daar niets mee te doen. Hij vond het raar dat we daar niets mee gedaan hadden. Draaide  z'n  taxi abrubt om en maakte een rondje op de rotonde van het hotel, waar echt prachtige auto's stonden. De ene was nog mooier en duurder dan de andere. De allernieuwste Rolls Roys stond daar te pronken, Ferrari, Lamborghini, Masarathi, Porsches en de mooiste old timers..... echt alles. De chauffeur vond dat we dit niet mochten missen als we hier waren tijdens de Pebble beach concours d'elagance.... waar oud presidenten, wereldleiders als directeuren van Mercedes, en vele sjeiken hun auto showen. Best gaaf om te zien. Fleur is een meisje, maar maakt haar heel blij met Ferrari, Porsche en Bugatti's. Grappig.
Onderweg reden we nog bijna een hertje aan, de chauffeur zei dat hij er gek van wordt. Het was hier maar heel normaal dat die beesten hier door de straten liepen en vaak kwamen ze altijd met drieën. Wij vonden dit dus wel heel bijzonder.
Lekker in bed gedoken we hadden een heerlijk kamer 1 kamer met toch aparte slaapkamers. In bed gedoken was dan ook letterlijk en figuurlijk. Gewoon ff gek gedaan met de meiden op de bedden duiken en als een dooie vis blijven liggen op het droge, in ons broek gepiest van het lachen.... Lex vond dat we rekening moesten houden met de buren..... Ja is ook hahaha. Dus ben ik uiteindelijk maar bij Lex in bed gedoken...
Volgende ochtend lekker uitgeslapen tot een uur of 9 om weer te vertrekken naar San Fransisco.
We gingen ontbijten downtown Monterey, eerst gekeken op de Canney row waar de vele auto's gisteren nog allemaal aan het pronken waren. Helaas waren ze vandaag bijna allemaal weg. We kregen de tip van de receptionist om te ontbijten bij het Paris cafe. Dit was de beste tip ever. Zo zalig ontbeten, we voelde ons ook echt even in Frankrijk. Leuk tentje, zonder onze receptionist nooit gevonden. Nog even een glimp opgenomen van een..... auto en een oude Buick. Leuk!
Up we go tot San Fransisco (Fishermans wharf Holliday inn)
Het was gelukkig maar 2,5uur rijden, 1 verkeerde afslag kost je hier wel gelijk een half uur om, daardoor komen we door een superleuk dorpje Los .... check filmpje, echt zo'n romantisch dorp met romantische huisjes. maar we komen nu aan om 14;20 aan, dus kunnen nog uitgebreid genieten van onze laatste 3 dagen. Dus misschien nog 1 of 2 reisverslagen zullen hierop volgen.
De natuur is hier niet benoemingswaardig vergeleken bij onze andere routes, wat ik wel gaaf vind is dat je hier soms kilometers weg kan kijken bij wijze van spreken van hier naar Den Bosch......
Als je San Fransisco binnen komt kom je wel echt een STAD binnen, kon me niet herinneren dat het zo groot was, een brug dat ik zou denken dat het DE golden gate bridge was, wat niet kan volgens mij want deze was grijs...... Kak deze is echt grijs, Fleur zegt dat zij deze even geschilderd heeft.
Aangekomen in een zeer levendige stad, New York is er niets bij...... echt zo groot, zo druk en wat een indrukken. Super goede kamers echt op een top stekkie in San Francisco. Aan de Fisherman's wharf tussen de North point st en Beach street. Vlakbij pier 39.........
Ik kan wel zeggen dat we tot nu toe meer dan genoten hebben tot nu toe, de autoreizen waren relaxed, de kinderen doen het fantastisch. Lex en ik doen het fantastisch. Al met al een top vakantie.
Till later report....... x

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade