Vegas

11 augustus 2015 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

11 augustus...
Oh jee ik moet een stukkie terug.
We werden gelukkig wakker, dat sowieso. In veel rijkdom maar niet als miljonair en Lex heeft zich keurig gedragen niets geks gewonnen niets geks verloren, het zal om het even zijn.
We hadden de tip gekregen van Etienne en Fenneke om te ontbijten bij Cassanova tegenover lobster me.
Die tip hebben we aangenomen en zijn daar dus gaan ontbijten. Leuk tentje lekker ontbijt en lekker vers fruit.
We zijn een plan gaan maken, wat wilde we perse, Fleur 8baan, ze wilde beide heeeeeel graag shoppen, Romy wilde naar het oerwoud van Pleasure island en ik wilde
's avonds een show zien.
We gingen eerst naar New york New York naar de 8 baan deze lag het verste weg.
Maar we moesten natuurlijk eerst nog ons eigen doolhof uit van winkels.
Daarbij kwamen we langs de gondels, dat was ook wel heel leuk om te doen.
Oke in de rij ticket halen, BAM weer 80 dollar weg en in de rij om er in te kunnen. Ach ja je komt hier waarschijnlijk nooit meer. Er kwam een gondel aan met een roodharige, die aan het zingen was........ De kids keken ons aan, keken naar elkaar, als we die maar niet krijgen met haar kattegejank. De gondoliers rouleerde, en Fleur wilde een andere een man, die leek haar WEL leuk. Maar helaas we kregen die rooie. Instappen klik klak klik klak 100 foto's voor de verkoop. Dikke naze want die kopen we toch niet en gaan met die banaan. En als je goed kijkt naar een gondel, dan lijkt deze ook echt op een banaan. De tocht duurde maar liefst 14minuten. Maar het was heel leuk, Venezian  is gewoon prachtig om te zien van binnen. Op iedere draai moesten de gondoliers zingen...  Dus daar ging ze bij de eerste draai, het viel mee eigenlijk kon ze gewoon super mooi zingen alleen wij houden niet vn opera. maar ze was ook nog serieus aardig. Ze had interesse in de meiden en vertelde dat ze zelf een dochter van 28, ik kan je zeggen dat ze er nog verdomd goed  ging voor een boodschoenuitzag.
Oke op naar New York, oeps een Michael Kors winkel.... Heel even naar binnen...... fleur had gympen gezien. Echt super toffe. ik wilde ze ook, maar mij stonden ze niet, Romy ging voor een boodschoentje =, dat was het ook niet. Uiteindelijk dezelfde gympen als Fleur aan gedaan en die stonden haar top. Helaas niet in haar maat.
GEen man over boord, want in de Fashion ashow bij de Wyn wel dus daar mochten we ze gaan halen, ik had een super vet jurkje gepast maar idd het was super vet emet mijn vette lijf daar in. hahaha. Was dus een helaasje toch echt nog ff door sporten en 10 kilootjes minder danis dat de eerste jurk die ik koop.e
Met het naar buiten lopen ff gefacetimed met die papie en mamie.
We kwamen buiten bij de Pallazo, dat hoort ook bij de Venteian. BAM dan krijg je toch een klap in je gezicht. Warm meneer dn dokter, Maar ja dat wisten we dus we zetten dapper de rit naar de 8 baan door.pfff pfff Lex was op zoek naar een kapper, maar kregen overal een no go. Na 20 minuten door de bloedhitte te hebben gelpen besluiten we even iets te gaan drinken, de koelte op zoeken we gaan binnen bij Margrertia huppel de pup en nemen daar een heerlijke Pina Colada voor de dames (no alcohol ofcourse) en een diet coke (pepsie)
Ik kijk ondertussen hoe lang new york nog lopen is 25 min. dat valt mee zou je zeggen. Maar door die hitte valt niets mee. dus we gaan slinger slanger via casino's winkels richting het new york.
Om half 3 kwamen we aan, tussentijds een vette Coca Cola winkel bezocht en alle kleuren M&Ms gekocht. Het time for lunch.
Ook Nwe york is weer een doolhof maar belanden uiteindelijk bij een mooie Italiaanse zaak.
We namen 1 pizza, carpaccio, een antipasta en de brushetta
Het was zalig, Fleur wilde dus naar die 8baan, lex niet en besloot heel even naar het casino te gaan. Wij naar de rollercoaster, helaas kon je nergens kijken dus ik ben maar het winkeltje ernaast ingeschoten. Even weer sleutelhangers gekocht voor ons 3 dames en voor lex een sleutelhanger met een fiche, om geluk te brengen in Vegas.
Dames kwamen verwilderd uit de  rollercoaster, het was een gave rit. we hadden een date bij diezelfde italiaan. Toen we aan de bar wilde gaan zitten werden we zoals we eigenlijk best wel wisten, weggestuurd. NO KIDS allowed. Fleur vind dat allemaal zo stom. We zijn keurig netjes aan een hangtafel gaan zitten waar ik een heerlijk Pinot Grigio bestel en wat voor de meiden. Lex kwam niet veel later terug met een winst van 75 dollar. Mooi want wij wilde net gaan shoppen at the Fashion Show. hahaha. We besluiten wel een taxi te nemen, alleen al omdat het te warm is buiten. Lex gaat naar de Venetian. Wij shoppen ons helemaal lens... en komen pas om 20uur thuis van het shoppen, Lex was er ook nog niet, dus even geappt of hij ook weer naar onze SUITE kwam. We hadden ook wel boodschappen gedaan, want ik had besloten vanavond met Lex het casino in te duiken. De kids bleven thuis met heel veel chips en cola..... met de nadruk op het deuntje van Lille Kleine maar dan de nette versie dus.
Lex kwam thuis en had gewonnen zo'n 200 dollar en was al een beetje tipsie, maar wel heeeeel blij zullen we maar zeggen, Fleur lag iig in een deuk om die gek.
Ik stiekum ook wel hoor. Even eten en dan gokken jaaaaah. Uit de lift gestapt staat er een host die vraagt wat we zoeken vandaag? Dus we soebatten samen wat, begint die knul in het Nederlands en adviseert ons Cassanova. Lex doet erg jofel geeft de jongen een box en pakt hem bij zijn schouder. Ik wist voldoende hij was lichtelijk buis dusss.
Bij Cassanova bleef hij aan de gang, ik deed alsof ik het niet leuk vond maar kon niet laten continu in een deuk te gaan. Romy en Fleur schaamde zich lichtelijk en zeiden papa jij krijgt niks meer. Maar inmiddels hadden we al een fles wijn besteld.. haha, wat het is natuurlijk, in het casino krijg je gratis drank.
Dus Lex had al wat Budjes op zullen we maar zeggen. Lex koos voor de lobster, ik lasagne en de meiden pizza. Het was echt perfect, echt zalig.
Oke tijd om te gokken, meiden naar boven gestuurd wij romantisch het casino in, super leuk, eerst wat kasten proberen....... naaaah saai, op naar Lex' favoriet de black jack. Ik snap daar geen reet van en vind er ook geen reet aan. Maar te staren naar wat mijn man doet is ook saai. Ik krijg 6 fisches van Lex en begin mee te spelen. De eerste winst zet ik mn 6 fisches (5,_) weg. Ik kan de hele avond tot ongeveer half 1 spelen. Lex geeft mij inmiddels de inzet van hem ook, zodat we niets zouden verliezen. Maar de stapel bleef stapelen bij Lex. Lachen, de tafel liep leeg dus wij besloten ook te gaan het was inmiddels denk ik..... half 2. Ik vind roulette leuk, lex niet maar besluit ook hier 100 dollar kapot te slaan we hadden toch nog niets verloren. We zetten ruim in ik riep getallen lex zetten het in, natuurlijk ook op zijn getallen de eerste was 33 de mijne ting ting lex had er namelijk 3 opgezet en er nog wat omheen. Volgende ronde was Lex' 22 het zelfde nog een ronde en nog een ronde. We wonnen in 10 minuten 300 dollar. We gingen alles inwisselen ik dacht dat we totaal 4/500 euro hadden.
2uur gingen we gelukzalig lekker tukken.
Volgende ochtend lekker uitgeslapen, maar ook wel weer op tijd op want we moesten om 11uur de kamer uit. Fleur vertelde dat ze had gelachen om hoe wij thuis gekomen zijn. Gewoon omdat we blij waren denk ik. Maar toen bedachten we pas dat we nog niet exact wisten wat we uiteindelijk gewonnen hadden dus zij we gaan tellen, 900 bucks. hahaha we dachten 500....... Lekker hoor!
Nu als een gek inpakken,  pff wat een gesjouw. 11:10 konden we vertrekken. Lex gaat uitchecken ik wacht op de belboy. We ontbijten bij het zwembad, Romy wil perse nog naar Victoria Secret Pink en Lex perse naar de kapper. Dus na het heerlijk ontbijt gaan we ons ding doen en spreken daarna nog af bij het immense grote zwembad. Wij zijn pas om 13:30terug van Victoria waar  Romy het flink uit haar zak heeft laten hangen. Wel wilde we om 14uur vertrekken omdat je de wegen door de woestijn 's avonds echt niet wil doen.
Op naar Lone Pine het Best Western.
Weer een lange saaie weg, benieuwd naar de Death Valley
Bij de death valley moet je betalen, helaas deed het apparaat het niet.
Het begon met mooi gekleurde bergen. Blauw, roze, beige, bruin grijs... Zo kwamen we er nog wat tegen..... De weg beloofde wat het was 121 miles. Maar we verwachtte er echt wel meer van dan dit. Maar dan kom je ineens weer in een nieuw landschap en zo volgen er velen andere schilderijen. Een vond ik wel heel mooi, Dat was ineens een enorm zandbank. Waar het zand enorm waaide, maar het was echt mooi om te zien.
Dus wilde ik daar echt even stoppen. Iedereen bleef zitten, wel zagen we 2 bizarre eieren. Van wat voor een beest zouden die zijn geweest. We denken aan een slangm het leken pingpong ballen.
En door...... saai saai en dan weer wauw tot we stiekum enorm aan het klimmen waren, de auto trok het niet echt. dus soms moest ik echt volle sjas geven wilde we met 40mah naar boven komen. Maar we moesten ook nog naar beneden. Er staat dan wel dat we onze breaks moeten checken, maar we hebben een spliksplinter nieuwe auto en vonden dat niet nodig. Het ging hard en moest volop remmen. waardoor je hoorde enn voelde dat de remmen het niet echt trokken ze ratelde, best spannend. maar ik kon toch echt niet anders. Er zaten 2 auto's voor me. Ik dacht dat het zo wel voorbij was, maar uiteindelijk was het zo'n 20/25 miles lang wat ik moest remmen. We zagen wel in de verre diepte waar we naar toe moesten bizar om te zien, als een weg die op een bodum van een zee ligt zonder water dan wel. Ik vond mezelf best stoer dat ik hier MOCHT rijden. Toen we  die diepte hadden bereikt, remde een auto voor ons we, we zagen dat er iets over stak, ik ben gaan remmen ik had verder geen auto's achter me en we stonden oog in oog met een wolf....... wauw wat een ervaring, echt stoer. We hebben foto's die zijn alleen door alle spanningen niet de beste.
Toen begonnen we te klimmen, ik kan me herinneren van mn moeder dat als we de bergen ingingen mn moeder zat te puffen, te zuchten te kreunen en te steunen. Ik begrijp het trouwens nog steeds. Maar als je zelf rijd scheelt dat wel. Ook dat is best spannend, maar I did it. Soms keken we enorme ravijnen in, dat zelfs Lex liever zelf had gereden zullen we maar zeggen.
We gingen echt naar de top of the world naar ons idee, man oh man wat gingen we hoog. Heeeeeel Vet!
Daarna waren we redelijk snel de death valley uit dus op naar Lone Pine. Daar kwamen we om half 7 aan. Ik had een zalige rit achter de rug. Benieuwd naar het hotel want na Vegas zal het wel tegenvallen. Ik kan je zeggen dat dit gelukkig niet het geval was. Prima kamers, met een prachtig uitzicht. Lekker gaan eten bij Seasons in het durp.
En weer om 23:30 ons nest in. Er waren wel ineens heeeeeel veeeeel torretjes bij alles wat licht gaf echt vies dus die heb ik eerst een stuk of 20 naar buiten lopen meppen.
's nachts was ik veel wakker, waardoor ik zag dat de torren ook mee in bed waren gekropen, (2 maar hoor) maar kreeg echt de kriebels.
Om 8:20 was ik alweer wakker en ging dit reisverslag afmaken, ik ben lekker buiten gaan zitten tussen honderden dode zwarte torretjes, echt raar. Ik heb een uur daar gezeten genoten an het uitzicht, maar ik trok het niet mn ogen werden dik, gingen enorm tranen en mn neus ging spontaan lopen. Ik dacht dat ik gek werd. Hup iedereen wakker gemaakt up we go werd echt ineens helemaal gek. Het leek op een (terwijl ik geen ervaring heb) hooikoorts achtige aanval.
We zijn gaan ontbijten in Bishop Creek wat by the way niet te vreten was en nu  onderweg naar het Yosemite Park. Om te overnachten in tenten tussen het wild en evt beren. Ben benieuwd of we daar WIFI hebben. Zou wel een kicken zijn als we er echt niets hebben. Kijken hoe mijn gezinnetje daar op reageert.
Speek to you later.

Van reisblog naar fotoboek