SF en Mexico (playa del Carmen)

15 augustus 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vervolg, sommige namen moet ik nog opzoeken via mn camera en/of foto's dus ik ben het een beetje vergeten allemaal. Thuis verbeter ik mn fouten en vul ik de namen in.

Eenmaal in San Francisco aangekomen zijn we nadat we de kamer hebben goedgekeurd richting pier 39 gelopen. Op de pier aangekomen wat trouwens geen pier 39 was, was de een na de andere Krabstand, mensen stonden in de rij voor een bowl brood met soep daar in of een broodje met krabsalade. Een gezellige boulevard met veel mensen en drukte rondom de vismarkt. Daar zijn we bij ...... even een hapje gaan eten Lex een halve krab, ik Gamba's, het personeel was niet echt te gek maar het zaakje zelf wel. Wel is de tip dat je gewoon op straat je eten moet halen, dat is een stuk goedkoper.
Iets verderop zat pier 39 DE pier waar de zeeleeuwen lagen. 1 ervan lag apart op een plateau, de rest lag met ik denk 50 in en op elkaar en bij elkaar. Leuke winkeltjes, maar vooral veel commercie natuurlijk. Heerlijk een wijntje gedronken en wat garlic bread erbij......
We zijn lekker verder geslenterd langs de winkels en over de pier, de kids naar huis gebracht. Lex en ik nog ff een borrel gepakt. Eerste kroeg was een echt sportscafe .... huppeldepup Fort, niet heel druk. Even besproken om evt naar een live wedstrijd te gaan. Zouden we morgen dus ff bekijken. Nog wat slenteren tot we aankwamen bij de historic gold...dust ... huppeldepup. Weer een kroegje met live muziek. Een goede trompetist, maar een vreselijke kitscherige zaak. De naam deed eer aan, alles was goud....
Maar oke lekker aan de bar zitten voor een budweisertje. Op een gegeven moment raakte ik aan de praat met een enorme grote kerel. Was best gezellig. Lex trakteerde hem een Jameson Sprite. We kregen een Jagerbom er voor terug. Alleen hier zijn de borrel die je erbij krijgt het dubbele van die van ons..... Pfff dat was voor mij echt ff werken. Hij vertelde dat hij uit Oregon kwam en vertelde dat hij bij een motorclub zat de jolly jokers. Verder veel gelachen en we hadden al wel in de gaten dat het een hele stoere kerel was maar later vertelde hij dat hij met moeilijk opvoedbare jeugd werkte en zorgde dat ze allemaal weer op het rechte pad kwamen.
Rond 00uur zijn we lekker naar huis gewandeld.
Volgende ochtend zouden we gaan fietsen, maar we stonden weer TE laat op, ik wilde perse mn wasjes doen, Fleur was zoals iedere ochtend niet voor uit te branden. Dus waren we al laat voor ontbijt. We hadden tip gekregen te ontbijten bij huppeldepup street grill. Het blijkt van een Nederlander te zijn genaamd Johan en kwam uit Rotterdam. Prima ontbijtje op dat wel, we besloten dan toch de hop on hop off te nemen ivm de tijd. Fleur wilde eigenlijk wel Segwayen, maar dat moet in een groep en onder begeleiding. Dat vinden wij natuurlijk niks, ook waren er bepaalde GOcars ook leuk maar dat was een mini gele auto met een gehele audiotour erin...... Ook leuk maar die gingen hoogstwaarschijnlijk niet naar de Golden Gate Bridge.
Hop on Hop off was leuk, je ziet veel, leert veel en je ziet in een korte tijd echt wel veel. En dus ook de Golden Gate Bridge. Ik zag al heel wat mensen ploeteren om die brug op te komen met hun fietsje.....
De brug is prachtig en het uitzicht op San Fransisco vanaf dit punt is ook tegek.
We toerde nog wat en lieten ons afdroppen op Union square. Vanaf hier liepen we terug  naar ons hotel. Want om 18uur hadden we afgesproken om Bart {Bart Klerkx, oude vriend en vaste gast Boekanier, van de alles met maoten van Lex, die al meer dan 15 jaar hier in SF woont} even te appen om evt. iets af te spreken. Het was misschien een half uurtje het was maar een klein stukje omhoog en toen we bij de poorten van China town kwamen, was het gelukkig downhill. Erg leuk om zo doorheen te wandelen. Er werd ook gezegd dat als je souvenirs zou kopen, je er wel slim aan deed deze in Chinatown te doen. Hier scheelde het vaak de helft vergeleken bij Beach road (ave, street of wa dan ook) Maar helaas moesten we wat door stappen want ik had net Bart aan de telefoon gehad, en we hadden afgesproken in de buurt van Italy bij de Rose Pistola. om 18/18:30uur En dat was het bijna, maar we wisten niet precies hoe lang het nog lopen was. Maar we kwamen keurig om 18:30 aan en Bart was er nog niet. Maar we zaten daar prima in een mooie zaak.  Dus we bestelde een lekker flesje Pinot Grigio. Bart kwam binnen met Anna en Stephanie, hij was niets veranderd, Anna hadden we misschien 14 jaar geleden voor het eerst en laatst gezien. Hun dochter hadden we nog nooit gezien, gelukkig is ze 2 talig opgevoed en kon ze ons redelijk volgen. Toch hadden we het idee dat ze het niet zo gezellig vond. Snap ik ook wel zij was alleen en 12 jaar en dan die muppets van ons die elkaar hadden en met elkaar konden kletsen. Bart genoot, we hebben heerlijk updates van elkaar gegeven. Het was gezellig, het eten was top, de wijn was super, al met al een super gezellige avond. Anna ging met Stephanie naar huis, wij brachten de meiden naar het hotel en zijn nog ff de kroeg in gedoken. Gewoon gezellig gebiert, al bestelde we elke keer een andere, die laatste Gynnus nekte mij en volgens mij Bart ook wel. Om half 12 waren we allemaal klaar en zijn we lekker naar bed gegaan. toen we opstonden hadden we een smsje van Bart dat hij het heeeeel gezellig had gehad en of we de aardbeving hadden gevoeld. Die was om kwart voor 7, toen sliepen wij natuurlijk gewoon. Maar best spannig, zoiets, toch? We zetten het nieuws op en het was de talk of the day.
De volgende dag zouden we gaan fietsen volgens plan, maar Lex en ik hadden stiekum al met elkaar afgesproken dat het een flinke onderneming zou zijn en we maar gewoon met het pondje zouden gaan. Zouden we lekker lunchen Sausalito aan de overkant, maar zoals gewend, waren we weer zo laat dat we om 12uur pas klaar waren met ontbijt. We hadden een ontbijt bij ..... aan de fishermanswharf. Daarna pakte we de ferrie naar Sausalito. Mooi je kwam natuurlijk langs Alcatraz, wat indrukwekkend is en je zag op een andere manier de Golden Gate bridge. Super leuk stadje, lekker gewandeld. Daar een mooi "kuntswerk" gezien een giraf met heel de wereld en zijn atributen erop. Ik heb iets met Giraffen..... een aantal jaren geleden ook al bijna een Giraf meegenomen van vakantie en pas met Mundial ook weer gemaakt van afval vanuit de zee..... Deze was porselein (steenachtig) oranje echt super. Had ik al verteld dat in San Fransisco een Neppe Begbie was..... De kunst waar ik (door Joris) verliefd op ben geworden.....
Maar ook deze Giraf was net te duur om ff aan te schaffen.......
Veel kunst verkopen ze daar. Maar er was ook een Starbucks, en we waren toch al 2 weken weg en Romy had nog geen frapochinno gezien. Dus up to the Starbucks, wat trouwens wel een gezellige was. Duurde alleen net ff iets te lang, iig naar Lex' zin, want die frappichino van Lex die kwam niet echt zullen we maar zeggen...... Dus inmiddels had ik mn water en plakske cake op (water omdat ik Starbucks echt niet te zuipen vind)  toen Lex aan kwam met z'n naar mijn idee een gewone milkshake..... maar het mocht de pret niet drukken Romy wilde dit. En wij doen nou eenmaal alles wat de kinderen willen. We zijn heerlijk langs de zee gewandeld en lekker een terrasje gepakt aan het water bij the Trytend.... We zagen er hoe de wolk over San Fransisco van smok hing. Erg apart. Op naar huis, de Golden Gate Bridge was ook al moeilijk te zie en toen we bij de ferrie stonden kwam er een wolk over Sausalito rollen. Ik vond het heel bijzonder hoe deze wolk er over heen rolde en het leek alsof er een vloedgolf over de  erg heen rolde. Na een heerlijke dag op de ferrie terug. De wolk vond IK nog steeds bijzonder de kinderen vonden mij raar en Fleur maakte er grapjes over. Toen vroeg ik aan een meneer van de ferrie of dit altijd zo ging. Die vertelde mij dat hij dit ook hij dit fenomeen nog nooit gezien heeft, en dat het weer ook heel vreemd en raar weer was in San Fransisco. Vandaar natuurlijk ook de aarbeving. En idd wij voeren zelf ook ineens door een wolk, waar miezer uitkwam.
Binnen no time was Sausalito helemaal in die ene wolk en totaal niet meer te zien. We kwamen enorm dicht bij Alcatraz en bedachten dat we waarschijnlijk op de verkeerde Ferrie zaten. Dat dacht ik aan de het begin, maar dacht dat ze allamaal op de zelfde plek uitkwamen, Fleur zie continu vraag ff na en dat deed ik dus niet omdat ik die gedachte dus al had. Maar idd we gingen nu achter langs bij Alcatraz ennnnn voer veel verder naar links.... En we stopte idd bij de hoofdpier nummer 1 en als je na gaat dat wij bij pier 40 zitten, dan begrijp je wel dat we nog een eindje terug moesten...... Maar niet getreurd er stonden heel toevallig 2 fietstaxi's......uhhh lopen of? Keuze was zeer snel gemaakt. Toen waren we er zo en we hadden gezegd bij Bart om de hoek sushi te gaan eten, maar we wisten ook dat we om 5uur op moesten. dus besloten we te snacken..... en belde we Bart af. al 2 dagen kwamen we langs Sour Dough, en besloten nu daar even naar binnen te gaan al was het eigenlijk alleen door de hoge nood van Fleur en mij. Maar het zag er zo leuk uit, dus deden we ook maar een wijntje, het bleek een heel mooi restaurant te zijn maar tegelijkertijd een museum, waar de broodbollen vandaan komen die hier continu gevuld worden met KRABsoep. Wij namen geen sour dough bol met krabsoep maar Lex bestelde tegendraads knoflookfriet. En wat waren wij blij met die keuze, hoe slecht ook voor onze "band" bestelde we er zelfs 2..... Godnondeju wat waren die krengen lekker. Nog een wijntje en dan zouden we verder gaan naar in en out burgers, volgens Bart de beste. Maar toen we daar binnen kwamen,, was dat ook alles hamburgers, 1 soort en friet...... verder niets.... Nee dat was het niet voor ons, dus door en kwamen we bij een Mexicaanse Mac Donalds.... Taco's of burrito's die je zelf mocht samen stellen. Het was echt zalig. Hup naar huis en spullen pakken. We mochten 50lb (22,6kilo) meenemen per koffer. We hadden 2 grote koffers en waren beide te zwaar, maar we zouden wel zien op het vliegveld we hadden ten slotte 2 kleine koffertjes die ook tot zn nek toe vol zaten maar wel veel kleiner en dus lichter in de hoop dat ze het zo zullen compenseren.
TToch stiekum weer te laat gaan slapen maar we waren allemaal ook wel gewoon fris om 5uur. 6 uur vertrokken we richting vliegveld waar we om half 7 aankwamen, auto weg gebracht een prachtig goede regeling daar een shuttle trein die rondjes rijd rondom iedere vertrekhal. per vertrekhal riepen ze de luchtvaartmaatschappijen om, dus kan niet mis gaan. Ideaal een vrouw bij de incheckbalie hielp ons. enige jammere was dat we door het over gewicht 200dollar moesten bij betalen. Of even overhevelen naar de andere koffers........ yeah right baby....... dat ging dus niet. We kregen een tasje van haar. Tasje....... een zak zo groot waar onze 2 koffers tegelijk mee in konden. Ik werd er toch wel weer nerveus van, ik haalde de tas met souveniers uit dat was al voldoende voor het gewicht van koffer 1, bij de andere een paar schoenen, een boek, de zak met stekkers en ook dat was voldoende. Het viel alles mee en we kregen iets wat extra handbagage maar dat was het overhevelen ipv 200dollar wel waard.
We vlogen op tijd, we hadden zelfs wifi aan boord. kostte wel 2 dollar per uur, maar hoe leuk is dat. Fleur kreeg van mij een uurtje. Lekker heel haar snapchat bij gewerkt en alle andere onzin die ik nog niet ken. En ze chatten met oma Kikker...... en Fleur leerde haar hoe ze kon inspreken via de Whapp... grappig, die gekke oma, snapte het natuurlijk weer niet. Verder een prima vlucht gehad wel zeer geregeld turbulentie, maar zelfs ik vond het te doen. we waren een half uur eerder dan gepland geland. Zalig alles liep voorspoedig doordat wij echt als laatste uit het vliegtuig kwamen, de laatste zaken nog moesten invullen voor imigratie kwamen direct op tijd voor onze koffer en liepen we zo naar buiten. Onze chauffeur zou bij de Margarita bar staan. Net als nog zo'n 100 andere bordjes. Maar die van ons stond er toch echt niet tussen. Oke we pakte eerst maar een lekkere corona en bus Pringles, want in het vleigtuig kregen we niks. Wat de kids niet erg vonden want die vinden vliegtuig eten echt niet te vreten..
Onze Chauffeur was bij niemand bekend maar na ruim een half uur kregen we een taxi aangewezen. Er heerste wat verwarring, maar we mochten mee.
Op weg naar Playa car, we hadden een chauffeur die wilde naar huis, wat jakkerde die door joh. Onderweg kwamen we een pickup tegen met een ezel er los op heel apart om te zien. We kwamen langs enorme resorts, ooh die vaan ons hoorde daar ook tussen. Wat een ontvangst, we werden direct in de watten gelegd. We werden ontvangen met een rood witte anjer (oma Kints favoriet toch mam?) We mochten neervleien in een soort van troon, waar ons alles werd uitgelegd. We kregen zeezicht zoals gevraagd en we zaten vlak bij elkaar. Onze koffers werden gebracht terwijl ons aan het vergapen waren aan onze super vette kamers met idem uitzicht. Wauw, we hadden op beide kamers een enorme jacuzzi naast ons bed....... hahaha Fleur was het al aan het vol laten lopen.... Het was te gek, het had hier vandaag wel enorm geregend, alles was zeik nat en de zee lag vol zeewier. Maar boeien, het is hier fantastisch het is dus all inclusive, maar we hadden ook nog eens een prive bar met 4 sterke dranken erin. Die de kids ook hadden....... ai hahaha, nee hoor ik vertrouw mijn meisjes, maar het is verleidelijk.
We gingen op onderzoek uit, we besloten de eerste keer te gaan eten bij de Aziaat en eindelijk de sushi te nemen die we nog helemaal niet op hadden deze vakantie.
Sorry Shinzo en Mojo, maar die van hier zijn NOG lekkerder. Echt zalig.
Nu gaan we slapen en nog 7 dagen chillen!

1. Natalie:
    21 augustus 2015
    Geniet ervan lekker chillen en X van ons
  2. Helene:
    21 augustus 2015
    Jij ook Naat, geniet van je vakantie.